Skynet Webmail

Skynet webmail is een uitstekende keuze wanneer u altijd en overal toegang wilt hebben tot uw mail. Het enige wat u nodig heeft is een internetverbinding. Het maakt niet uit of u gebruik maakt van een computer, een laptop, een mobiele telefoon of bijvoorbeeld een tablet. Als u internet heeft, dan heeft u toegang tot Skynetwebmail. U kunt namelijk online op Skynet webmail inloggen en direct aan de slag gaat. Na het inloggen op Skynet mail krijgt u namelijk al uw persoonlijke mailgegevens te zien die zijn opgeslagen op de server. Dit betekent dat uw mailgegevens niet meer op de computer worden opgeslagen, zoals dit vaker wel het geval is bij een mailprogramma dat u installeert. Meer dan op Skynet inloggen is dan ook niet meer nodig.

 

Waarom email van Skynet?

Mail van Skynet is webmail van hoge kwaliteit. U kunt op Skynet webmail inloggen via het startscherm en vervolgens maakt u gebruik van de meest uiteenlopende functies. De webpagina is zeer gebruiksvriendelijk en de weg wijst zich dan ook eigenlijk voor zich. Met alle gemak kunt u mail sturen en ontvangen.

 

POP3 of IMAP?

Het verschil zit precies in POP3 en IMAP, echter, niet iedereen weet precies wat dit nu inhoudt en wat het verschil is. Natuurlijk leggen we dit u graag uit. Wanneer u gebruik maakt van een standaard mailapplicatie die op een computer geïnstalleerd dient te worden, dan moet u een protocol instellen. Hierbij heeft u de keuze om voor POP3 of voor IMAP te gaan. Helaas wordt IMAP niet door elk mailprogramma ondersteunt, omdat er een server beschikbaar moet zijn voor de opslag van mailgegevens. Wanneer u gebruik maakt van POP3, wat daarmee meestal het geval is bij een geïnstalleerd mailprogramma, dan worden mails gedownload. Deze komen vervolgens op het device terecht dat u op dat moment in gebruik heeft, zoals uw GSM of een laptop. Dit betekent dat er schade kan optreden aan de mailgegevens of de contactgegevens van personen wanneer er een crash plaatsvindt in dit apparaat. Wanneer u gebruik maakt van IMAP, zoals dit het geval is bij webmail, dan worden de mailgegevens opgeslagen op de server. Dit betekent niet alleen dat u alle mailgegevens vanaf ieder apparaat kunt bekijken, ook wanneer u gebruik maakt van een apparaat dat van iemand anders is, maar het betekent ook dat er niets kan gebeuren met uw mailgegevens of contactpersonenlijst wanneer het apparaat crasht.

 

Andere belangrijke verschillen

Bij Skynet webmail wordt gebruik gemaakt van servers voor de opslag van mailgegevens van iedereen die gebruik maakt van de webmail van Skynet. Dit is dus de IMAP variant. Dit betekent dat alle gegevens altijd gesynchroniseerd kunnen worden, waardoor u ook tussentijds van apparaat kunt wisselen wanneer u met de mail bezig bent. U krijgt exact hetzelfde te zien. Bij POP3 is dit niet het geval. Hierbij is synchronisatie namelijk niet mogelijk. Ook het aanmaken van mappen is lang niet altijd mogelijk in POP3, terwijl dit in IMAP wel mogelijk is. Dit betekent dat u zelf mappen, of folders, aan kunt maken in de Skynet webmail. Uiteraard is het ook zo dat mailgegevens van POP3, welke worden opgeslagen op het apparaat, opslagruimte van de harde schijf in beslag nemen. Bij IMAP is dit vanzelfsprekend ook niet het geval. Uw apparaat wordt dan ook niet langzamer wanneer u gebruik maakt van IMAP, ofwel van Skynet webmail.

 

Opties binnen Skynet webmail

U heeft eindeloos veel opties via Skynet webmail. Op de eerste plaats is het heel eenvoudig om e-mails te lezen, te versturen en natuurlijk te ontvangen. U heeft de mogelijkheid om mailadressen van belangrijke contactpersonen eenvoudig op te slaan, zodat u altijd snel en makkelijk mails kunt sturen naar de juiste personen zonder dat u het mailadres uit het hoofd moet kennen. In Skynet webmail heeft u de optie tot het plaatsen van een automatische handtekening onder iedere mail. Daarnaast is het ook mogelijk om een afwezigheidsbericht in te stellen, middels de out-of-office functie. U kunt hiermee een automatisch antwoord laten versturen op iedere binnenkomende mail, bijvoorbeeld met de melding dat u met vakantie bent en wanneer u weer terug zult zijn. Heeft u nog een ander mailadres in gebruik? Dan biedt Skynet webmail u de mogelijkheid om inkomend mailverkeer automatisch door te sturen naar dit andere mailadres.

 

Kunt u niet meer inloggen op Skynet webmail?

Het kan altijd gebeuren dat u vergeten bent wat de combinatie van wachtwoord en gebruikersnaam is, waardoor u niet meer kunt inloggen op de Skynet webmail. Dit is vervelend, maar het is gelukkig geen ramp. U kunt vanuit uw eigen woning verbinding leggen met Skynet webmail om op deze wijze de gegevens te herstellen. Dit is uitsluitend mogelijk via de thuisverbinding, zodat er een verband kan worden gelegd tussen de verbinding en de juiste mailgegevens. Uiteraard is het ook altijd mogelijk om uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u gewoon in uw Skynet webmail account doen.